Endbrights nya bokningssystem

Endbright har ett nytt bokningssystem där du enklare kan hantera alla dina rådgivningar, från början till slut. Det innebär också att ditt gamla konto och det sätt du tidigare loggade in och bokade tjänster försvinner.

I det nya systemet loggar du tryggt in med BankId. Det har integrerade videosamtal med rådgivaren, så du behöver inte längre gå till Zoom, och du kan även ladda upp filer som du vill att rådgivaren ska ta del av. Du kan också chatta med våra kundrådgivare och vi inför även drop-in till vår kundrådgivning (tidigare Divorce Planning). Betalning sker med Swish eller Payson, och Payson erbjuder också delfakturering.

Vår bokningstjänst finns både som vanlig webbsida på datorn, mobilen eller paddan, men vi erbjuder inom kort även bokningen som app, både för iPhone och Android-mobiler.

Läs mer om den nya bokningen!

Boka enskild rådgivning

Boka enskild rådgivning

  • Boka genom att klicka på Boka rådgivning eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Boka rådgivning.
  • Välj den rådgivning du vill boka.
  • Välj rådgivare (benämns Vårdutövare i systemet) och välj en tid som passar.
  • Svara på några frågor om din situation för att ge rådgivaren lite mer information inför mötet.
  • Bekräfta din bokning och betala

Genomföra rådgivning

  • Du får påminnelse via mail och sms 24 timmar, 1 timme och 10 minuter innan ditt möte.
  • Du går in på webben eller i appen, rådgivaren startar mötet med att öppna videosamtalet.
  • När mötet är slut avslutas videosamtalet.
  • Möteschatten som är kopplad till rådgivningen kan komma att hållas öppen för fler kommentarer eller fildelning om du och rådgivaren har bestämt det.

Avboka/Boka om rådgivning

  • Gå in på Ärenden, klicka på Mina Ärenden.
  • Gå till det ärende du vill boka om/avboka.
  • Avbokningar och ombokningar ska senast 24 timmar före bokad rådgivning ånger/avbokning senare än 24 timmar innan avtalat besökstid debiteras fullt belopp (läs mer om avbokningar i våra allmänna villkor).

Dina betalningar

  • I menyn Mina betalningar kan du se vilka köp du gjort.
  • Rådgivningen måste vara betald innan den kan genomföras.

Bokning – rådgivnings- & avtalspaket

Om du vill boka rådgivnings- och avtalspaket, dvs inte enstaka rådgivningar, hjälper kundtjänsten dig. Du betalar hela paketet direkt, och kundtjänsten hjälper dig med din första bokning. De följande mötena bokar rådgivaren med dig i samband med din rådgivning. Här kan du läsa mer om våra rådgivningspaket och avtalspaket.

  • Boka genom att klicka på Kundrådgivning & drop-in eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Kundrådgivning & drop-in.
  • Välj alternativet Bokning – rådgivnings- & avtalspaket.
  • Svara på frågorna i formuläret för att boka det paket du vill ha.
  • Kundrådgivaren kommer att boka in en första rådgivningstid (om den sedan skulle visa sig inte passa kan du boka om den själv).
  • Du får därefter en länk med betalningsinformation via mail/sms.

Gratis kundrådgivning – drop-in & tidsbokning

Vår kostnadsfria kundrådgivning, tidigare kallad Divorce Planning, är ett stöd för dig som behöver få personlig vägledning i din skilsmässa eller separation. Du kan antingen välja att tidsboka en kundrådgivning, då bokar du det som en enskild rådgivning (se ovan), eller så kan du få kontakt med en kundrådgivare genom drop-in, och då tar vi emot dig i mån av tid. Drop-in är öppet vardagar 9-17.

  • Klicka på Kundrådgivning & drop-in eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Kundrådgivning & drop-in.
  • Välj alternativet Gratis kundrådgivning – drop-in.
  • Svara på frågorna i formuläret.
  • En kundrådgivare kontaktar dig via chatten så snart hen har möjlighet.

Partners och rabatter

Medarbetarplattformar: Endbright har samarbeten med flera medarbetar- och förmånsplattformar, och om du vill utnyttja ett erbjudande från dessa vänder du dig till kundtjänsten.

  • Boka genom att klicka Kundrådgivning & drop-in eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Kundrådgivning & drop-in.
  • Välj alternativet Bokning – medarbetarplattformar.
  • Uppge vilken plattform det gäller och eventuell rabattkod.
  • Svara på frågorna i formuläret.
  • Kundrådgivaren kommer att boka en rådgivningstid (om den sedan skulle visa sig inte passa kan du boka om den själv).
  • Du får därefter en länk med eventuell betalningsinformation via mail/sms.

Rabattkoder: Har du en rabattkod genom någon av våra samarbetspartners? När du vill boka en rådgivning med rabattkod vänder du dig till kundtjänsten.

  • Boka genom att klicka Kundrådgivning & drop-in eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Kundrådgivning & drop-in.
  • Välj alternativet Använd rabatterbjudande.
  • Uppge rabattkod.
  • Svara på frågorna i formuläret.
  • Kundrådgivaren kommer att boka en rådgivningstid (om den sedan skulle visa sig inte passa kan du boka om den själv).
  • Du får därefter en länk med betalningsinformation via mail/sms.

Övriga kundtjänstärenden

Behöver du komma i kontakt med vår kundtjänst kring någon specifik fråga, exempelvis problem med bokningstjänsten, betalning eller andra praktiska frågor kring rådgivningstjänsterna? Vi hjälper dig.

Ange ditt ärende nedan så startar vi en chatt med dig så snart en kundtjänstmedarbetare är ledig. Vi har öppet vardagar 9-17.

  • Klicka på Kundrådgivning & drop-in eller inifrån menyn Ärenden/Skapa nytt ärende/Kundrådgivning & drop-in.
  • Välj alternativet Övriga kundtjänstärenden.
  • Beskriv vad du vill ha hjälp med.
  • Kundrådgivaren kommer att starta en chatt med dig så snart som möjligt (du får en notifiering).

Gamla användaruppgifter & mitt konto

Du kommer inte längre at behöva ha ett registrerat konto på Endbright för att köpa våra tjänster. Sidan för Mitt konto och användarprofilen som är knuten till denna tas bort, istället kommer du att logga in med BankId i vår nya bokningstjänst (läs gärna allmänna villkor och integritetspolicy).

Din gamla användarprofil och information som är kopplad till dig som individ har har tagits bort från endbright.se. För vår statistiks skull sparar vi dock anonymiserad data, men dessa kan inte längre identifieras.

Du som prenumererar på nyhetsbrev kommer fortsatt att få dessa från oss. Mailadressen är dock inte längre kopplad till en användarprofil på endbright.se eller till vårt nya bokningssystem, och det står dig fritt att påbörja prenumeration eller avsluta prenumeration.

Frågor & svar

Jag har tidigare varit registrerad Endbrightanvändare, vad händer med min användare?

Din användarprofil och information som är kopplad till dig som individ har har tagits bort ur vårt gamla system. För vår statistik skull har vi sparat data kring tidigare aktiviteter, men dessa är anonymiserade och kan inte längre identifieras.

Jag hade köpt ett paket i det gamla systemet som jag inte ännu använt klart, vad händer nu?

Vi har dessa uppgifter sparade hos oss, gå till Boka tjänster och klicka på knappen ”Kundrådgivning & dropin” och välj ”Övriga kundtjänstärenden” så hjälper vi dig manuellt.

Kan man inte längre se sitt konto?

Nej, man kan inte längre se sitt gamla konto på endbright.se. När du bokar en rådgivning i i det nya bokningssystemet kommer det dock att skapas en profil där. Den komemr vara kopplad till ditt BankId.

Jag har gjort Endbrightassistenten och den syntes tidigare på Mitt konto, var är den nu?

Resultatet finns inte längre synligt på ditt konto, men om du skrivit in en mailadress för att få en länk kan du fortfarande komma åt resultatet. Om du inte gjort det men vill kunna se dina rekommendationer är det smidigaste att göra om Endbrightassistenten, men glöm inte att fylla i din mailadress för att få en länk som du kan återvända till.

Kan en rådgivare se vad jag skrivit i Endbrightassistenten?

Ja, de har tillgång till denna information och kan därmed få en insyn i din situation innan ert möte. Du får dessutom svara på några korta frågor i samband med bokningen.

Hur funkar Drop-in?

Endbrights kostnadsfria kundrådgivare hjälper dig med en plan för din situation, och vi har både möjlighet till tidsbokning och drop-in. Om du vill prova drop-in är vi tillgängliga 9-17 på vardagar och tar emot dig så snart vi kan. Om du hellre vill boka en tid går det förstås lika bra.

Har ni inte Divorce Planners längre?

Vi har bytt namn på våra Divorce Planners till kundrådgivare, men de är fortfarande samma duktiga och kunniga personer som hjälper dig med dina frågor om skilsmässa och separation.