Frågor & Svar

Allmänt om Endbright

Vem riktar sig Endbright till?

Endbright riktar sig till alla som är med om något slags uppbrott, separation eller skilsmässa, och som vill ha hjälp med helheten av sin separation. Vi kan även hjälpa dig i början av en relation, för att säkra alla avtal och säkerställa att ni har ett ekonomiskt och juridiskt jämställt förhållande. Läs mer om våra tjänster.

Vad kan Endbright erbjuda?

Oavsett vilken fas du befinner dig i – före, under eller efter separationen – kan Endbright erbjuda hjälp. Hos oss finner du en bredd av kompetenser och rådgivare som kan ge dig hjälp med alla aspekter av en skilsmässa eller separation – juridiska, ekonomiska, emotionella med mera. Endbright hjälper både individer och par. Vi erbjuder rådgivningstjänster och paket inom våra kärnområden juridik, ekonomi och välmående. Vi har även ett stort bibliotek av innehåll så som artiklar, webinars och praktiska råd.

Vi rekommenderar att det första du gör är att boka en kundrådgivning och få en kartläggning av dina behov och en plan framåt. Du kan också prova vår helt digitala tjänst Endbrightassistenten för att få digitala rekommendationer.

Var finns Endbright?

Vi är en digital tjänst som erbjuder hjälp oavsett var du befinner dig i Sverige. Du får kontakt med vår kundrådgivning och våra specialistrådgivare genom vår integrerade videolösning. Om man föredrar telefon kan vi också ringa upp.

Hur länge kan man använda Endbright?

Så länge man vill och känner ett behov. Man kan ta hjälp av oss både innan, under och efter ett uppbrott, och ofta i minst ett år.

Kan vem som helst använda Endbrights tjänster?

Ja, om du står inför, är under eller efter en separation är du välkommen, liksom om du vill ha hjälp med att säkra avtal under ditt förhållande.

Kan jag som hbtqi-person också vända mig till Endbright?

Självklart. Endbright är hbtqi-utbildade genom RFSL, och välkomnar alla, oavsett kön, religion, sexualitet eller etnicitet. Du som vänder dig till våra kundrådgivare kan känna dig trygg i att vi bemöter dig på ett korrekt sätt.

Jag vill dölja att jag besökt endbright.se!

Om du vill dölja ditt besök kan du använda det så kallade privatläget, även kallat inkognitofönstret, i din webbläsare. Detta läge hittar du bland annat genom att klicka på Arkiv i webbläsarens toppmeny. När du surfar privat kan andra som använder samma enhet inte se din historik. Cookies och webbplatsdata sparas medan du surfar men raderas när du avslutar privatläget.

Om du inte har du använt inkognito- eller privatläget och vill rensa din historik måste du själv göra det. Det är enkelt men fungerar lite olika för olika webbläsare. Polisen har omfattande och uppdaterad information för hur du går tillväga i den webbläsare du använder.

Kan jag vara anonym på Endbright?

Vår bokningstjänst använder BankId som inloggningsmetod och plattformen är helt i enlighet med GDPR, utan tredjepartsleverantörer utanför EU. Vi exponerar inga användarnamn eller personuppgifter utåt och våra rådgivare lyder under våra sekretessavtal. Läs våra villkor & integritetspolicy.

Kriterier för Endbrights experter

Vi jobbar inom områdena juridik, ekonomi & välmående. För att kvalificeras in som specialistrådgivare hos oss krävs följande inom respektive område:

Välmående: Legitimerad Psykolog: Innehar psykologexamen Universitet, 5 år plus 1 år under handledning av legitimerad psykolog. Relationsexpert, genom certifierat institut. Coach, genom certifierat institut. Läs mer på: https://www.psykologforbundet.se.

Ekonomi: Civilekonom: Innehar civilekonomexamen Universitet, 4 år, eller motsvarande universitetsexamen inom ekonomi eller finans. Läs mer här: https://www.civilekonomerna.se

Juridik: Jurist: Innehar juristexamen Universitet, 4,5 år. Advokat: Innehar juristexamen Universitet, 4,5 år samt arbetat som jurist i 3 år och avklarat advokatexamen. Läs mer om dessa kriterier på: https://www.advokatsamfundet.se.

Om våra tjänster

Hur gör jag för att boka rådgivning med någon av Endbright’s experter?

Det är enkelt att boka rådgivning på Endbright! Gå till Boka tjänster för att hitta den tjänst du behöver. Klicka på Boka för att komma till vår bokningstjänst. Där väljer du den tjänst det gäller och loggar in med Bankid för att boka och betala. När det är dags för rådgivning får du en länk, bara att klicka och gå in så startar rådgivaren mötet. Tjänsten har integrerade videosamtal med rådgivaren, och du kan även ladda upp filer som du vill att rådgivaren ska ta del av. Du kan också chatta med våra kundrådgivare.

Betalning sker med Swish eller Payson, och Payson erbjuder också delfakturering. Du loggar in tryggt med BankId. Läs detaljerade instruktioner om bokningen.

Hur fungerar er gratis kundrådgivning?

Kundrådgivningen (tidigare kallad Divorce Planning) är en unik tjänst där du får hjälp med att ta fram en plan för hur du ska genomföra just din separation eller skilsmässa. Kundrådgivaren är en projektledare som kartlägger dina behov och hjälper dig med att lägga en plan för vilket fortsatt stöd som behövs inom exempelvis juridik, ekonomi & välmående. Genom planen får du också kontroll på vad processen kommer att kosta totalt.

Vad kostar Endbright?

Vår inledande kundrådgivning är gratis. Övriga tjänster är förmånligt prissatt jämfört med om du vänder dig till fristående rådgivare, psykologer eller juristbyråer. Med hjälp av våra kundrådgivare får du hjälp att lägga en plan och får därmed bra koll på vad just du behöver för din separation.

Endbright erbjuder betalning med Payson, som erbjuder flexibla betalningsalternativ i kassan.

Hur länge kan jag utnyttja sessionerna i ett rådgivningspaket?

Om du har köpt ett rådgivningspaket behöver du utnyttja alla sessioner i paketet inom 12 månader från köpet. Efter 12 månader förfaller de sessioner som eventuellt inte utnyttjats. Läs våra köpvillkor.

Hur avbokar jag en rådgivning?

Du avbokar eller ombokar själv genom att klicka på Mina sidor på bokningstjänstens startsida, därefter går du till Ärenden. Avbokningen ska ske 24 timmar före bokad rådgivning annars debiteras du hela beloppet för rådgivningen. Om sessionen är inom ramen för ett paket förfaller sessionen. Läs våra köpvillkor.

Hjälp, jag får inte kontakt med rådgivaren på den tid vi bokat!

Vid tekniska bekymmer eller om du av annan anledning inte lyckas få kontakt med din rådgivare, vänligen ta kontakt med oss omgående på kundtjanst@endbright.se eller telefon 040 – 44 66 22.

Kan jag ångra ett köp?

Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar efter ditt köp. Ångerrätten gäller inte för digitalt innehåll. Läs våra köpvillkor.

Vart ska jag vända mig vid frågor om min betalning?

Endbright använder Payson. För frågor om dina betalningar hänvisar vi till Paysons kundservice.

Kan jag avregistrera mig när som helst?

Ja, du kan ta bort dina kunduppgifter när du vill. Det gör du genom att klicka på Mina sidor på bokningstjänstens startsida, därefter går du till Min profil. Längst ner till höger på din profilsida finns det en länk till att radera kontot. Kontot kommer då tas bort och dina personuppgifter försvinna.

Övriga frågor

Är det någon fråga du inte fått svar på?

Vänligen kontakta kundrådgivningen eller maila oss på kundtjanst@endbright.se så ska vi hjälpa dig.