Bokningsguide – så här funkar det!
I vår bokningstjänst loggar du tryggt in med BankId. Möten sker via video i den integrerade videotjänsten, och du kan även ladda upp filer som du vill att din rådgivare ska ta del av. Du kan också textchatta med våra rådgivare och vi har även drop-in till vår gratis kundrådgivning. Betalning sker med Swish eller Payson, och Payson erbjuder också delfakturering.
Vår bokningstjänst finns både som vanlig webbsida på datorn, mobilen eller paddan, samt både för iPhone och Android-mobiler.
Läs mer:
- Boka rådgivningar: Så här bokar du, genomför, betalar för, av- eller ombokar dina rådgivningar
- Gratis kundrådgivning: Tidsbokning & drop-in med våra gratis kundrådgivare
- Partners och rabatter: Är du ansluten till en medarbetarplattform, eller har du en rabattkod från en av våra partners?
- Övriga kundtjänstärenden: Behöver du hjälp med tekniken eller har du frågor om dina bokningar?
Boka rådgivning
Boka rådgivning
På sidan Boka tjänster kan du läsa om våra olika tjänster och de olika rådgivarna. Vi har både enskilda rådgivningar och förmånliga paket.
- Välj den rådgivning du vill boka. Du skickas direkt till bokning av tjänsten.
- Välj rådgivare (benämns Vårdutövare i systemet) och välj en tid som passar.
- Svara på några frågor om din situation för att ge rådgivaren lite mer information inför mötet.
- Bekräfta din bokning och betala.
Genomföra rådgivning
Mötet sker via video i bokningsplattformen.
- Du får påminnelse via mail och sms 24 timmar, 1 timme och 10 minuter innan ditt möte.
- När du klickar på länken kommer du till vårt digitala väntrum, som du även hittar i vänstermenyn i bokningstjänsten. Rådgivaren startar sedan mötet genom att öppna videosamtalet.
- När mötet är slut avslutar ni videosamtalet.
- Möteschatten som är kopplad till rådgivningen kan komma att hållas öppen för fler kommentarer eller fildelning om du och rådgivaren har bestämt det.
Avboka/Boka om rådgivning
- Gå till Mina sidor, logga in, klicka därefter på Mina Ärenden.
- Gå till det ärende du vill boka om/avboka.
- Avbokningar och ombokningar ska senast 24 timmar före bokad rådgivning ånger/avbokning senare än 24 timmar innan avtalat besökstid debiteras fullt belopp (läs mer om avbokningar i våra allmänna villkor).
Dina betalningar
- Gå till Mina sidor, logga in, klicka därefter på Mina betalningar.
- Rådgivningen måste vara betald innan den kan genomföras.
Gratis kundrådgivning – drop-in & tidsbokning
Vår kostnadsfria kundrådgivning är ett stöd för dig som behöver få personlig vägledning i din skilsmässa eller separation. Vi har två olika typer av kundrådgivning
- Tidsbokad kundrådgivning
- Drop-in via chatt. Drop-in är öppet vardagar 9-17 och kundrådgivaren tar emot så snart som möjligt.
Partners och rabatter
Förmånsplattformar: Endbright har samarbeten med flera medarbetar- och förmånsplattformar, och om du vill utnyttja ett erbjudande från dessa vänder du dig till kundtjänsten.
- Gå till Boka tjänst via förmånsplattformar
- Uppge vilken plattform det gäller och eventuell rabattkod.
- Svara på frågorna i formuläret.
- Kundrådgivaren kommer att boka en rådgivningstid. Om den sedan skulle visa sig inte passa kan du boka om den själv.
- Du får därefter en länk med eventuell betalningsinformation via mail/sms.
Rabattkoder: Har du en rabattkod genom någon av våra samarbetspartners? När du vill boka en rådgivning med rabattkod vänder du dig till kundtjänsten.
- Gå till Använd rabatterbjudande
- Uppge rabattkod.
- Svara på frågorna i formuläret.
- Kundrådgivaren kommer att boka en rådgivningstid. Om den sedan skulle visa sig inte passa kan du boka om den själv.
- Du får därefter en länk med betalningsinformation via mail/sms.
Övriga kundtjänstärenden
Har du andra frågor, tex kring din bokning, rådgivaren, eller frågor om din specifika situation? Vänd dig till kundtjänst så hjälper vi dig. Vi har öppet vardagar 9-17.