Gratis kundrådgivning

Hur skyddar jag mig ekonomiskt i mitt äktenskap? Hur skiljer man sig? Vad innebär betänketid? Har jag råd att separera? Hur ansöker man om skilsmässa? Hur går jag vidare?

När man står inför eller är under en separation har man många frågor och är ofta osäker på processen. Och i en befintlig relation är det väldigt viktigt att förstå hur det ekonomiskt-juridiska påverkar dig och din familj.

Våra personliga kundrådgivare hjälper dig med att skapa ett upplägg som passar dig, vare sig det handlar om att skydda en befintlig relation eller en skilsmässa. De kartlägger dina behov och hjälper dig med med att ta fram en plan för den hjälp du behöver.

Du kan välja att boka en 15-minuters session med en kundrådgivare. Du kan också använda vår dropin-tjänst där du kan chatta med oss.

Vid kundrådgivningen kan du exempelvis få hjälp med: 

  • En konkret plan framåt utifrån dina behov, där du får rekommendation om vilka olika rådgivningspaket eller enskilda rådgivningstjänster du behöver
  • Skräddarsydd hjälp för vilken typ av rådgivning du kommer att behöva inom exempelvis juridik, ekonomi och välmående
  • Ett återkommande stöd och bollplank som lyssnar och kommer med tips och råd
  • Information om lagar och regler att tänka på som gäller genom hela processen
  • En tydlig kostnadsbild av den hjälp du kommer behöva i din separationsprocess

För dig som vill ha hjälp med din skilsmässa eller separation kan vi även rekommendera att du går genom vår digitala tjänst Endbrightassistenten först. Då kan vi ta del av din situation i förväg och samtalet kan bli bli mer fokuserat och lösningsorienterat.